Sunday, September 25, 2011

თემა  ნატურალური რიცხვების გაყოფა. გაყოფადობის ნიშნები   
მიზნებიისწავლოს პოზიციური სისტემის გამოყენებით ნატურალური რიცხვის გაყოფა; დედუქციური მსჯელობის საფუძველზე განიხილოს გაყოფის მაგალითები; გამოიყენოს პრაქტიკული ამოცანების ამოხსნის დროს გაყოფადობის ნიშნები;
შედეგები, ესგ-სთნ შესაბამისობა
მათ.VII.1   პოზიციური სისტემის გამოყენებით, კონკრეტულ მაგალითებზე ახდენს გაყოფადობის ნიშნებიდან ზოგიერთის დემონსტრირებას (3-ზე, 9-ზე)
მათ.VII.2  ახდენს მთელ რიცხვებზე არითმეტიკული მოქმედებებეის დემონსტრირებას მოდელზე; ახდენს ნატურალურმაჩვენებლიანი ხარისხის თვისებების დემონსტრირებას.
აქტივობები1. განვიხილავთ ყოფით სიტუაციას მაღზიაში (საჭიროა ხურდის დაბრუნება). მოსწავლეები მსჯელობენ როგორ გამოიყენონ გაყოფადობის თვისება ასეთ შემთხვევაში.
2. ვიხსენებთ გაყოფადობის თვისებებს; ვწერთ გაყოფადობის ალგორითმს და განვიხილავთ დედუქციური მსჯელობით კონკრეტულ მაგალითებს.
3. მაგალითების ამოხსნა მთელ კლასთან.
მაგალითებში განვიხილავთ 4-ის ჯერადობას და შესაბამის ზოგად ჩანაწერს a=4q. 4-ზე გაყოფისას შესაძლო ნაშთს (1, 2, 3).   შესაბამის ჩანაწერს a=4q+1; a=4q+2; a=4q+3.
4. თნამშრომლობით სწავლება. მოსწავლეებს ეძლევათ დავალება წყვილებში. შესრულებულ დავალებას ამოწმებენ თვითონ წტიულად გადაწოდებით (ყველა წყვილი შესრულებულ დავალებას შესამოწმებლად აძლევს მათ უკან მჯდომ წყვილს, რომლებიც აფასებენ ნამუშევარს კომენტარებით).
5. შეჯამება, შეფასება
7. დავალება
შეფასებაშეფასდება წყვილებში სამუშოს მიხედვით. კლასთან ერთად მუშაობის დროს კითხვა-პასუხით გაყოფის ალგორითმის ფლობა და დედუქციური აზროვნების უნარი.
რესურსებიწიგნი, რვეული, დაფა, ფერადი ცარცები.

No comments:

Post a Comment